wtorek, 5 lipca 2016

1#Poznaj Lisa - matus_patus

Czołem Liseły! Rozpoczynamy cykl wywiadów z naszymi klanowiczami – „Poznaj Lisa”. Na pierwszy ogień poszedł gracz, który jest z Nami już rok (i 2 dni)! Matus_patus! 

Nazywam się Mateusz Sobolewski, mój nick z gry to matus_patus. Pochodzę z Warszawy gdzie mieszkałem przez rok. Następnie przeprowadziłem się do Gdyni, w której mieszkałem 10 lat. Aktualnie mieszkam w Carlisle.

 Skąd wziął się Twój nick? 

Korzystam z niego już od 15 lat. Potrzebowałem go do założenia konta w grze World of Warcraft III, do „battle net’a”, by móc grać z wujkiem oraz znajomymi. Nick powstał od mojego imienia Mateusz, dlatego wykorzystałem pierwsze trzy litery („mat-us”). Chciałem, by nick miał coś drugiego, warstwowego, więc padło na „patus”.


Co robisz na co dzień? 

Jestem studentem na University of Sunderland już 3 rok. Oprócz tego wspieram też rodzinny biznes. Pomagam w masarni, robiąc wędliny domowe, oraz tacie przy zakładaniu opon do samochodów. (Jak wyniki studiów ? Bardzo dobre, niestety muszę poprawić dwie prace, by uzyskać ładny certyfikat)

Co lubisz robić w wolnym czasie? 

Lubię spędzać czas z moim przyjacielem (red. głosy w tle). Oprócz tego oczywiście lubię grać w WoT i w koszykówkę.

Co studiujesz i czy wiążesz z tą branżą swój przyszły zawód? 

Studiuję zarządzanie turystyczne. Oczywiście chciałbym związać ze studiami swój przyszły zawód, dlatego chcę dalej się rozwijać. Jednak jeśli coś nie pójdzie po mojej myśli to wszystkie inne dziedziny mnie interesują.

Jak wygląda Twój normalny dzień życia w Anglii? 

Budzę się godzinę wcześniej od Polaków (red. w Polsce). Aktualnie pomagam rodzicom w pracy, oraz szukam jakiejś pracy dla siebie.

Czy ciężko było przyzwyczaić się do życia w Anglii? 

Jak wyglądały pierwsze lata? Na początku było ciężko. Plusem było na pewno to, że znałem trochę język angielski. Pierwszy rok był strasznie trudny, ze względu na to, że byłem nowy. Największą trudnością było to, że wszystkiego musiałem nauczyć się od podstaw i bardzo szybko. Mimo to w rok opanowałem biegle język angielski , a z biegiem lat łapałem akcent angielski. Dużo osób zwraca mi uwagę, że dobrze znam język i czasem ciężko im jest uwierzyć, że jestem z Polski.

Czym różnią się Polacy od Anglików? 

Zachowaniem i dyscypliną przede wszystkim. Anglicy mają lepszą dyscyplinę, natomiast Polacy mają lepszą kulturę.

Czy twój wzrost przeszkadza ci w życiu ?

(red. Mateusz ma aż 207 cm wzrostu!)Nacodzień tak, przykładowo podczas przechodzenia przez drzwi, czy też wsiadaniu do samochodu, gdzie musze uważać na głowę. Mimo to, lubię być wysokim. To jest przyjemna sprawa, a najbardziej mnie cieszy, jak ludzie się pytają ile mam wzrostu, bo to jest jakiś powód ro rozpoczęcia rozmowy z nową osobą.

Czy myślałeś nad zmianą nicku, jeśli tak to na jaki ? 

Tak, myślałem na zmianą. Na jaki ? Nie jestem pewny, ale najbliżej byłoby na „miętus_piętus” – obecnie dużo osób w klanie zwraca się tak do mnie. Na początku miałem inny nick do gier (red. konsolowych) – ‘DJ_Sobol”. Myślałem trochę, by do niego wrócić. Ale pozostaję przy oryginalnym „matus_patus”.

Czy myślałeś o tym aby zrobić reset konta? 

Myślałem o tym, przed swoją 10 000 bitwą, żeby zrobić reset konta. Głównie ze względu takiego, że na początku miałem konto wspólnie z bratem i jednak te „cyferki” mi się zmieniły. Jednak po graniu takiej ilości bitew to nie ma sensu. Jednak na taką ilość bitew mam całkiem dobre statystyki. Są osoby, które mają nawet więcej bitew i mają gorsze wyniki. Jeśli już, to wolę założyć nowe konto.


Która linia czołgów w WoT jest wg Ciebie najciekawsza/najlepsza? 

Linia francuska do Bat-Chat 25t. Głównie dlatego, że grało mi się przyjemnie na każdym tierze. Przede wszystkim od V – ELC AMX. Swoją drogą AMX 40 (red. kaczuszka) też jest ciekawym czołgiem. Po ELC’ku jest AMX 12 t, który dzięki magazynkowi potrafi bardzo dużo zrobić, nawet kilka VI zdjąć podczas serii. Następnie jest AMX 13 75, który jest świetny. Jednak po wejściu M41 Walker Bulldog’a niestety bije go na potęgę. Na VIII tierze jest słynna „dziewięćdziesiątka” (AMX 13 90). Jak dla mnie jest to najlepszy czołg lekki na swoim poziomie. Dalej jest Lorraine 40 t, świetny czołg średni. Minusem są jego gabaryty, jednak ma bardzo dobrą mobilność, magazynek, depresję działa. Na końcu jest wspomniany Bat-Chat 25t. Na początku grało mi się beznadziejnie, ponieważ nie miałem nigdy wcześniej bardzo mobilnego med’a, który ma magazynek 5-pociskowy bijący średnio po 390 pkt obrażeń. (Co myślisz o zamianie Lorr’ki na Bat Chat 25t AP? – To jest ch*jowy pomysł. Nowy czołg może jest mniejszy, jednak mi się nie podoba wygląd.)


Który czołg możesz polecić innym graczom? 

Z czołgów ciężkich to IS-3. Ze względu na swoje stalinium (red. oraz dinginium). Ma tez bardzo mocne działo. Z czołgów lekkich bardzo dobry jest T-54 ltwt. Ma bardzo dobre działo, chociaż i tak najlepszy jest AMX 13 90. Jeśli chodzi o czołgi średnie, nie mam żadnego ulubionego, poza wspomnianym Bat-Chat’em. Z dział samobieżnych zawsze podobał mi się M12, ogólnie amerykańska linia artylerii jest dobra. T92 jest potężny, z innych linii to w najbliższym czasie będę mieć Conqueror’a GC. Spośród niszczycieli najbardziej podobał mi się SU-152, głównie ze względu na działo 152mm. Poziom wyżej jest też bardzo ciekawy ISU-152 z potężnym działem BL-10.


Który czołg jest wg Ciebie jest najgorszy/najgorzej grywalny? 

M103. To był dla mnie największy shit. Myślałem, że pierwszy czołg X poziomu, który będę mieć to będzie T110E5. Wspomniany M103 miał niecelne działo, wszystko wpuszczał. Mam nie miłe wspomnienia z tym pojazdem.

Twoja największa wpadka podczas gry ? 

Miałem kilka mniejszych. Jedna to była taka, że zostało nas 2 na 5. Ja byłem czołgiem lekki, a sojusznik niszczycielem. Pojechałem w złą stronę, przez co zginąłem, a była to bardzo dobra bitwa. Kolejną wpadką to była gra na AMX’ie 13 90 na Prohorovce. Wtedy robiłem ostatnią misję na czołg StuG IV. Bitwa była bardzo dobra, ponieważ zrobiłem ponad 1 000 własnego dmg, oraz miałem ponad 9 000 obrażeń po asyście. Po wyjściu do garażu, patrzę na wyniki bitwy, a tu mi nie zaliczono. Okazało się, że nie włączyłem misji.

Co Cię skusiło żeby zagrać w Lisach Chytrusach? 

Przed dołączeniem tutaj byłem w klanie BEBR. Podczas grania tam miałem styczność z BPLCH podczas grania w bitwach drużynowych. Głównie za znajomością Hannibal’a oraz Crash’a1577. Mniej więcej rok temu BEBR się rozpadł. Zacząłem szukać nowego klanu. Początkowo nie zwracałem uwagi na Nasz klan (red. BPLCH), jednak po wysłaniu zaproszenia i rozmowie z dowódcą (red. JaQ_TSW) oraz po rozważeniu - postanowiłem dołączyć. Po dłuższym czasie jestem zadowolony, bo bardzo przyjemnie mi się tutaj gra.

Którym klanem w karierze jest BPLCH ? 

Trzecim, mimo to, choć na stronach ze statystykami pisze, że dwa. Na początku gry dołączyłem do pierwszego lepszego klanu, by zobaczyć jak wygląda życie klanowe.

Kogo w klanie najbardziej lubisz? 

Nie ma takiej osoby, za którą przepadam najbardziej. Wszystkie są bardzo okej, w sumie to wyszczególniając to będzie JaQ_TSW (red. dowódca klanu) oraz Łajka (red. Gagaris94). My z Gagaris’em jesteśmy jak alkoholowi bracia. On jest większym pijakiem, ja trochę mniejszym. Co do JaQ’a, to mam z nim największy kontakt, głównie chociażby dlatego, że on jest dowódcą, a ja oficerem wykonawczym. Gramy też wspólnie dużo plutonów, twierdz.

Czy klan jego zdaniem zmienił się na lepsze w kwestii: gry, umiejętności, towarzystwa, czasu spędzonego na ts? 

Wydaje mi się, że tak. Bardzo dużo się zmieniło w klanie na lepsze od mojego przyjścia. Ogólnie w chwili dołączenia, klan dopiero stawał na nogi, więc rozwijaliśmy i zgrywaliśmy się wszyscy razem z kolejnymi grami na CW czy twierdzach.. Przerz ten rok umiejętności moje czy klanowiczy na pewno wzrosły, towarzystwo również jest przyjemne, mimo, że spora część klanu zna się osobiście i mieszka blisko siebie. Co do czasu spędzonego na TS’ie, to dawniej rzadko się zdarzało, by przesiadywało (red. w godzinach wieczornych, np. grania CW, twierdz) 10 osób, a obecnie 10 osób to przesiaduje nawet późnym wieczorem, a podczas grania to spokojnie 25-30 osób.

Co byś zmienił w naszym klanie? 

Na razie nie ma co zmieniać. Jedynie można by pomyśleć nad drugim oddziałem, gdzie gracze mogli by się rozwijać. Obecnie mamy graczy którzy grają/nie grają, a później się ich wyrzuca, po czym chcą wrócić. Moim zdaniem jesteśmy na takim etapie, gdzie możemy założyć drugi oddział i go rozwijać.

Za czym tęsknisz w naszym klanie? 

Granie większej ilości bitew drużynowych. (red. obecnie zablokowane przez tryb futbolowy). · Co Ci się nie podoba w klanie? W sumie wszystko mi się podoba, może poza tym, że SirDell obija się z klanowym kanałem na YT.

Czy grasz jeszcze w jakieś inne gry? A może grałeś? Jeśli tak, to jakie? 

Gram też poza PC na konsoli. Grałem w Call of Duty i CS’a. Ogólnie bardzo dobrze znam się na klawiszologii AWSD. Obecnie poza WoT’em gram w Heartstone’a. Lubię gry z tematyką wojenną, gdzie dużo się strzela, oraz przygodówki typu Wiedźmin, czy Assassin’s Creed, gdzie można odejść na chwilę od rzeczywistości.

Gdzie planuje kolejną podróż lisim szlakiem? 

Na to pytanie czekałem (haha). Byłem już w Rzeszowie, gdzie spotkałem się z kilkoma ziomkami, głównie z najwyższą rangą, m.in. Leżakiem (red. JaQ_TSW), TG_Patton,em, bartf’em, Gagarisem, Bidziem. Spotkanie było bardzo przyjemne. Aktualnie planuję wybrać się do Bydgoszczy (Bydgoszcz, to przepiękne miasto), albo na Śląsk, w stronę Wrocławia, czy Opola.

Ulubiony klub z BPL ? 

Powiem tak, najgorszy klub to Manchester United (przyjaciel : ty k..o i ty nazywasz się moim przyjacielem). W sumie nie mam za bardzo ulubionego klubu, choć kibicowałem Carlisle United F.C. z League Two (4 poziom rozgrywkowy w Anglii). Przez 3 lata w sumie obserwowałem też Sunderland, lecz to bardziej ze względu na studia.

Dlaczego tak drzesz się do mikrofonu i robisz damskie foszki? 

Wydaje mi się, że czasem uaktywnia mi się małe ADHD, wyłącza mi się myślenie i wydaje mi się, że gadanie głośno jest zaje..ste (red. fajne). Za co wszystkich przepraszam!

Czemu czasem go słychać jak by miał miskę na głowie?

Prawdopodobnie dlatego, że nie mam normalnego mikrofonu, tylko wbudowany w laptopa. Niestety jest wbudowany poniżej klawiatury, gdzie podczas grania chcąc-nie chcąc kładę na niego dłoń.

Czemu głosował za Brexitem? 

Nie, nie głosowałem. Poza tym to wygląda to tak, jakby w ogóle nie doszło do wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Aktualnie minimalne czekanie na faktyczne wyjście to jakieś 2 lata, a nie zdziwię się, jeśli potrwa to nawet i 20 lat.

Dlaczego jak śpiewa do mikrofonu to go nie wyłączy, dlaczego wgl nam śpiewa? 

Bo niektóre piosenki są super i powinny być śpiewane! Jeżeli ktoś myśli, że umie śpiewać to niech próbuje! (red. podobno śpiewać każdy może, ale nie każdy powinien).

Jak sądzisz, czy Walia obroni honor Wielkiej Brytanii i wygra Euro?

Wolałbym, by Walia wygrała na pewno z Portugalią, a jeśli wygra EURO, to będzie też fajnie, chociaż kibicuję osobiście Islandii (red. wywiad przeprowadzony 02.07.2016 r. dzień przed meczem Francja-Islandia).

Czy jesteś zainteresowany alkoholowym pojedynkiem z Gagarisem via Skype, gdzie sędziami i kibicami byliby klanowicze. Czy postawiłbyś u bukmachera na swoje zwycięstwo? 

Tak, a nie przez Skype, a osobiście i najlepiej gdzieś w Rzeszowie. Wtedy przyjechałbym ze swoim przyjacielem, by było to fair. Poza tym mogłoby być to starcie moje i przyjaciela z Gagarisem oraz Bidziem.

Na sam koniec chciałbym również polecić ten klan. Jest to bardzo dobry klan dla osób, które nie są początkujące, a chciałyby się bardziej rozwinąć w WoT-owaniu. Gramy dużo twierdz, plutonów, CW. Nasze wymagania nie są też jakoś wygórowane. 

Wywiad przeprowadził - JaQ_TSW
Redakcja – bartf921210